Dagens ridpass- Blod svett och tårar.

Skulle egentligen dressyrträna för Monica idag men det blev inte så. Jag skrittade fram i paddocken som jag brukar några minuter och vänta på Monica. Jag skrittade fram och börja trava lite. När klockan var cirka kvart över så gick jag ner i ridhuset för att fortsätta rida, eftersom hon inte kom. Red som jag brukar göra. Efter en liten stund kom mamma och Robban, så jag sa att hon inte hade kommit. Mamma ringde henne men hon svarade inte så vi red ut en bit istället. Sedan när vi var påväg hem så red jag på en äng lite också. Galopperade mest och hon var verkligen gryym. Snabb men drog inte. Bara om jag släppte ut tyglarna då gick det fooooort haha. Sen höll hon på med att hon skulle gå hemåt och inte gå åt andra hållet så stegra hon för hon ville inte gå framåt. Några tårar föll, men det var för jag var så sur för hon inte lyssnade på mig. Men hon har fått sin vilja igenom innan om att hon väljer om man ska gå nånstans så hon är liksom van.. Annars var hon jätte duktig och pigg. Fick verkligen sträcka på sig.

Skrittade av i paddocken. Jag bad mamma ta fram ett litet hinder som jag skulle hoppa över och se om hon ville. Det var 20-30 cm bara. Först skulle jag trava över det då trodde jag hon skulle hoppa men PRECIS innan hon skulle hoppa så tvärstanna hon. Buse! När jag skulle hoppa om så tog jag det i galopp för jag vet att hon inte är lika tveksam när hon hoppar i galopp. Hon hoppade det och hon var jätte duktig, dock så blev det väldigt fult hopp. Men jag klappade om henne mycket för att hon hoppade. Och sedan skrittade jag av henne. Så duktig var hon gullegrisen ♥


Kommentarer
marta

fy fan vad vacker =D <3<3 bedorande henne måste du utveckla i hoppningen om du vill =D

2012-04-01 @ 20:43:45
Kajza

Fina. =)

2012-04-01 @ 21:59:28
URL: http://dumlesdagbok.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0