Ingen coca cola mer?

Kikade in på Kissies blogg då jag läser den ibland då jag inte har något att göra.
-
Och jag såg ett inlägg där hon skriv om coca cola, att det ska sluta tillverkas. Det finns tydligen tre ämnen som orskar cancer, det ska vara en stor rättegång om detta. Om inte de tre ämnena går att ta bort så måste coca cola sluta tillverkas. Jag är inte direkt beroende av mig, för mig spelar det ingen roll om det försvinner. Dock så har det alltid funnits så känns lite konstigt om det kommer försvinna bara sådär, poff!
-
Fast har tänkt lite, det finns säkert hundratals saker man kan få cancer av. T.ex ciggaretter, varför slutar dom inte sälja dom, eller tar bort alla farliga kemikalier(stav)? Ingen skulle köpa det och då skulle säkert alla sluta röka. Det är lite samma sak. Man har nyligen fått reda på att det innehåller tre ämnen som kan orsaka cancer i coca colan medans flera hundra får cancer av t.ex ciggaretter varje dag..
Slutligen....Kanske blev lite rörigt om jag var emot det eller om jag ville att det skulle sluta tillverka. Jag tycker faktiskt dem ska sluta tillverka det, alla i Usa i världen skulle inte vara lika feta.. Vi behöver verkligen röra på oss mera. Jag tror dock att det skulle blir Stora demonstrationer om det skulle hända att dem inte fick tillverka mer.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0